Kilpailuohjeet ja ratatiedot

MM-katsastusten kilpailuohjeet ja ratatiedot.
Viralliset kilpailuohjeet nähtävissä kilpailukeskuksessa infotaululla.

Tiedosto
Tiedoston koko Päivitetty viimeksi
  MM-katsastus, kilpailuohjeet, FIN 35 kt 23.6.2011 klo19
  MM-katsastus, kilpailuohjeet, ENG 35 kt 23.6.2011 klo 19
  MM-katsastus, ratatiedot, FIN, ENG 251 kt 22.6.2011 klo 21

 


 

Erityistä huomioitavaa!
Värisokeat! Laittakaa erillinen viesti kisajärjestäjille mahdollisesta tarpeesta karttakuvauksen osalta. Kisaratojen painatussävy on valitettavan punapainotteinen. Puna-vihersokeiden kohdalla radat tullaan vahvistamaan käsin. Tarvitsemme tiedon asiasta ennalta. sähköpostillakilpailu@kuopionsuunnistajat.fi

Colorblind! If you have problems in case of red and green color vision, inform organisators of your problem. In that case maps will be personally drawn manually to guarantee approbiate vision.

 Pyörävalinta?
Ylipäätään radat on mahdollista jopa kohtuullisen menestyksekkäästi suorittaa jopa täysin jäykällä maastopyörällä, joskin kaiken kaikkiaan Kuopion seudun maastot / polkuverkosto suosii täysijousitusta ainakin ajomukavuuden osalta. Aikanaanhan Kuopion XC-cupin rataa (Puijo) pidettiin teknisimpänä mitä maastamme löytyy. Käytännössä kisoissamme sen minkä jäykkäperällä jossain kohdissa (nousut) voittaa voi täysjoustolla toisessa paikassa (määrällisesti suhteellisen vähäiset tekniset osiot) kuitata, eli kalusto ei kisamenestystä ratkaise suuntaan tai toiseen.

Renkaat?
Rengastuksen osalta suosittelen voimakkaasti panostamaan mieluummin varmuuteen ja kestävyyteen jo kilpailujen luonteen vuoksi (MM-katsastus). Riskeillä näissäkään kilpailuissa ei tulla mitään voittamaan ja hyvillä rastiväliajoilla ei MM-joukkueeseen tulla pääsemään. Hiekkatiestökään ei kivien osalta ole pyöreintä ja pehmeintä vaikkakin helppoa ja nopeaa ajaa. Eli kumeihin mieluummin kuviota ja ilmatilaa kuin absoluuttista rullaavuutta. Järjenkäytön-ohje pätee myös turvallisuusasenteeseen (asuintaajamat, muutamat teiden alitukset ja ylitykset). Katsastuksen kärkisijat tullaan ratkaisemaan fyysisiä ominaisuuksia painottaen sekä ajoteknisellä taidon-järjen kombinaatiolla suunnistuksellista suorituksen hallintaa unohtamatta. Toisaalta etenkin kuntoilijoiden osalta uskon reittien tarjoavan ennen kaikkea nautintoja reitinvalinta haasteiden ja ajonautinnollisten ajobaanojen muodossa.